Redshift Lanceert Nieuwe ShockStop PRO RT Zadelpen

Redshift heeft onlangs de ShockStop Pro Suspension Seatpost RT gelanceerd. Deze zadelpen is bedoeld voor weg- en gravelrijders die zich comfortabel willen voelen op ruw terrein. Meer details over hun lichtgewicht ontwerp vind je hier

Redshift Sports, gepositioneerd als een high-performance optie in hun ShockStop Suspension System-reeks, heeft zojuist de Shockstop PRO Suspension Seatpost RT uitgebracht, die een indrukwekkende 25% (of 130 gram) gewicht bespaart ten opzichte van de originele ShockStop Suspension Seatpost met behoud van alle voordelen van de parallellogramverbinding om verder en comfortabeler over ruw terrein te rijden. Hij heeft hetzelfde minimalistische ontwerp als de originele Shockstop PRO verende zadelpen RT, die naadloos opgaat in moderne gravel- en racefietsen. Binnenin heeft de nieuwe Pro RT een opnieuw ontworpen ophanging op basis van elastomeer met een veerweg van 20 mm versus de 35 mm boven het originele model met spiraalveren. Volgens Redshift zorgt dit voor de juiste hoeveelheid vering voor high-performance gravel- en wegrijden.

Ontwerpen van elastomeerophangingen zijn vaak afhankelijk van verwisselbare elastomeercomponenten om het systeem voor verschillende rijders aan te passen. Redshift beweert dat de natuurlijke progressie van de ShockStopPRO RT dit onnodig maakt. Deze lichtgewicht ophangpaal heeft een maximale veerweg van 20 mm. Het is gemaakt om hoogfrequent gebabbel en kleine hits te absorberen. Op verzoek kan Redshift echter stijvere of zachtere vervangende elastomeren leveren. Redshift biedt de Redshift Shockstop RT aan in twee lengtes, 280 mm en 350 mm voor 27,2 mm zadelpennen. Shims zijn ook verkrijgbaar bij Redshift.

RedShift ShockStop Pro RT-specificaties

  • Diameter: 27,2 mm
  • Lengte: 280 mm (11 inch) / 350 mm (14 inch)
  • Veerweg: 20 mm (0,8 inch)
  • Achterwaartse offset: 7 mm (0,27 inch)
  • Gewicht: 280 mm 380 g / 350 mm 415 g
  • Maximaal gewicht rijder: 110 kg (110 kg)
  • Materiaal: 6061 T6 aluminiumlegering