Eerste Gezicht. Intense Primer En Kluizenaar

Nieuwe 29 en 70 cm verende trailfietsen van het merk SoCal

Intens

Met alleen het nieuwe modeljaar in het verschiet, zagen we een opleving in modelnieuws van fietsfabrikanten. Voor Intense Cycles is de nieuwste hardware een paar carbon trailfietsen: een 29er, een van 70 cm. Beide fietsen zijn vandaag beschikbaar.

De Primer en Recluse hebben ruimte om een waterfles te krijgen in de hoofddriehoek Intense

Gemeenschappelijke kenmerken
Hoewel de kluizenaar en de Primer verschillende brillen hebben, delen ze verschillende kenmerken:

  • Twee kaderbedragen. De SL gebruikt wat hoogwaardiger carbon- en titaniumhardware om gewicht te besparen (totale besparingen zijn 250 g voor de kluizenaar; 300 g, primer); het typische raamwerk is dikker en niet zo duur.
  • Boost hartslagafstand: 12×148 mm achter, 15×110 mm voor

Verhoog de hartslagafstand voor de Recluse en Primer Intense

  • Voorderailleur toegestaan: hoge standaard voor directe montage
  • Interne dropper, rem en kabelgeleiding voor derailleur

Interne routing en geïntegreerde framebeschermers Intense

  • Geïntegreerde onderbuis en liggende framebeschermers
  • Zitbuishoek van 75 graden

Beide modellen nemen een voorderailleur Intense

  • Afmetingen klein, medium, groot en boterachtig frame
  • Waterfles in primaire driehoek

Intense maakt niet langer gebruik van het VPP-ophangingsontwerp en is absoluut vrij om met hun eigen tegengesteld draaiende schakelsysteem te komen. Intense

JS Tuned Suspension

Al een aantal jaren heeft Intense de VPP-ophangingslay-out van Santa Cruz-fietsen geaccrediteerd. Die deal komt nu meer dan gedeeltelijk doordat een aantal VPP-patenten is overleden. Nu gebruikt Intense de JS Tuned-ophangingslay-out, bekend van de oprichter van het bedrijf Jeff Steber. De essentie is vergelijkbaar – beide maken gebruik van tegengesteld draaiende schakels – maar het is niet de VPP van Santa Cruz: JS Tuned is volledig in eigen huis ontworpen. De JS Tuned-schakels draaien op hoekcontactlagers samen met 15 mm bouten samen met spantangkoppen; vuilopeningen zorgen ervoor dat nieuw vet naar binnen kan worden gepompt terwijl het oude wordt doorgespoeld. Intense

Primer

De Primer is een 29er met 115 of 130 mm veerweg achter, bedoeld om te worden gecombineerd met een vork van 140 mm. Kritische geometriehoeveelheden zijn 438 mm liggende achtervorken, 67, 5-graden balhoofdhoek en 337 mm BB-hoogte (niet-doorgezakt). Het bereik is, zoals tegenwoordig in de mode is, aan de andere kant in 431 mm (maat medium; 597 mm effectieve bovenbuislengte), wat meer is dan de Yetis SB4.5c (421 mm), Santa Cruzs Tallboy 3 (430 mm), Pivots Mach 429 Trail (409 mm), en ook de Ibis Ripley LS (411 mm). De lengte van de zitbuis is een beetje lang (zijkant matig, 457 mm), waardoor het voor sommige rijders moeilijk kan zijn om een druppelaar van 150 mm te monteren.

De Primer wordt aangeboden in vier builds:

Primerfabriek

Intens

SL Carbon frame; SRAM XX1 Eagle; Shimano XTR-schijfremmen; FOX Factory 34 Float vork en Factory Float schok; RockShox Reverb 125 mm druppelaar; Renthal FatBar Carbon-stuur (20 mm vergroting met 760 mm breed); DT-Swiss XMC 1200 carbon wielen, Schwalbe Nobby Nic banden (6 cm voorop, 6 cm achter)

Primer Pro

Intens

SL Carbon-framework; SRAM X01 Adelaar; en Level TLM-remmen; FOX Performance Elite 34-vork en Performance Elite Float-schokbreker; RockShox Reverb 125 mm druppelaar; Renthal FatBar Lite-stuur (20 mm vergroting met 760 mm breed); DT-Swiss M1700 remmen, Schwalbe Nobby Nic banden (6 cm voorop, 6 cm achter)

Primer-expert

Intens

koolstofraamwerk; Shimano XT 1×11 shifter, derailleur en 11-46 tape en XT remmen; Race Face Turbine crank (32-tands ring); RockShox Pike RC-vork, Monarch RC3-schok; Reverb 125 mm druppelaar; Renthal FatBar Lite-stuur (20 mm vergroting met 760 mm breed); DT-Swiss M1900 remmen; Schwalbe Nobby Nic banden (6 cm voor, 6 cm achter)

Primer Foundation

Intense

Carbon frame; SRAM NX/GX 1×11 drievetrain; Race Face-effect crank (32-tands ring); Shimano M506 remmen; RockShox Pike RC-vork en Monarch R-schok; RockShox Reverb 125 mm druppelaar; Intense Recon-stuur (18 mm stijging bij 760 mm breed); Intense naven met Sun Helix velgen; Schwalbe Nobby Nic banden (6 cm voor, 6 cm achter) Goede tijden op de nieuwste Intense Recluse Intense

Recluse
Samen met 70 cm wielen en 140 mm achter- en 150 mm veerweg vooraan, staat de Recluse aan het einde van de categorie trailfietsen en kan een van de weinige huidige Intense-modellen zijn zonder verstelbare achtervering.

IntenseCritical-geometriebedragen zijn 419 mm liggende achtervorken, 66 graden balhoofdhoek en 344 millimeter BB-elevatie (niet-doorgezakt). Groter bereik ook op dit model: 438 mm (maat gemiddeld; 601 mm effectieve bovenbuislengte), wat, net als de Primer, langer is dan (alle maten medium) Santa Cruz 5010 (425 mm), Yeti SB5c (413 mm), Ibis Mojo 3 ( 423 mm) en Treks nieuwe Remedy (428 mm, maat 44 cm). Net als de Primer zitten de zitbuizen aan het uiteinde: een maat medium komt binnen op 446 mm.
Kluizenaar met Intense Recon Carbon wielset Intense

De Recluse luidt ook het debuut in van Intenses nieuwe Recon Trail 275 Carbon wielset met een binnendiameter van 31 mm. De velg is tubeless-ready en behoudt het gewicht van de wielset, gebouwd met DT-Swiss 340 naven en 28DT Competition-spaken van 1740 g.

De Primer wordt aangeboden in vijf assemblages:

Kluizenaarsfabriek

Intens

SL Carbon-framework; SRAM XX1 1×11; Race Face Next SL cranks (32 tands kettingblad); E*13 9-44 band; Shimano XTR-remmen; FOX Factory 36 Float vork en Factory Float X2 hendelschok; RockShox Reverb 150 mm druppelaar; Renthal FatBar Carbon-stuur (20 mm vergroting met 760 mm breed); Mavic XA Professionele carbon wielen; Maxxis Hight Roller II 6 cm wielen

Kluizenaar Elite

Intens

SL Carbon-framework; SRAM X1-shifter, X01-achterderailleur en Guide RS-remmen; Race Face Next cranks (32 tands kettingblad); E*13 9-44 cassette; FOX Performance 36 Float-vork en Performance Float X2-hendelschok; RockShox Reverb 150 mm druppelaar; Renthal FatBar-stuur (20 mm vergroting met 760 mm breed); Intense Carbon 31 mm remmen; Maxxis Hight Roller II 6 cm wielen

kluizenaar goeroe

Intens

SL Carbon-frame; SRAM X1-shifter, X01-achterderailleur en Guide RS-remmen; Race Face Next cranks (32 tands kettingblad); E*13 9-44 band; FOX Performance 36 Float-vork en Performance Float X2-hendelschok; RockShox Reverb 150 mm druppelaar; Renthal FatBar-stuur (20 mm stijging bij 760 mm breed); Mavic XA Elite Ultimate wielset; Maxxis High Roller II 6 cm wielen

Kluizenaar Expert

Intens

koolstofraamwerk; Shimano XT 1×11 shifter, derailleur en 11-42 cassette; Race Face Turbine crank (32-tands ring); SRAM Guide RS-remmen; RockShox Pike RC-vork en Monarch Plus-schok; RockShox Reverb 150 mm druppelaar; Renthal FatBar Lite-stuur (20 mm vergroting met 760 mm breed); DT-Swiss E1900 remmen; Maxxis High Roller II 6 cm wielen

Stichting kluizenaar

Intens

koolstofraamwerk; SRAM NX/GX 1×11 aandrijflijn; Race Face-effect crank (32-tands ring); Shimano M506 remmen; RockShox Pike RC-vork en Monarch Plus-schok; RockShox Reverb 150 mm druppelaar; Intense Recon-stuur (18 mm stijging bij 760 mm breed); Intense naven met Sun Helix velgen; Maxxis High Roller II 6 cm wielen